mandag 30. mai 2011

Topp 7

I går tok jeg, Marius og Joachim beina fatt. Vi bestemte oss for å gå Topp 7 i Bymarka. Jeg vil nesten kalle oss sprek norsk ungdom som trasker avgårde på tur i pøsende regnvær 08.30 en søndagsmorgen. 30 km (+) i vente. Det måtte jo bli bra greier.

Temmelig våte og møkkete allerede ved første topp. Men med godt mot.


Geitfjellet i lettere vær. Dette begynner å bli veldig bra. Masse folk på denne toppen. Jeg og Joachim prøvde oss på en snarvei ned. Kan vel diskuteres om det var snarere, for Marius kom først. Men jeg vet hvem som hadde det mest moro :)

Topp 3. Snakker vi fornøyde turgåere eller?


Lunsj må man ha. Og med Joachim på tur er lunsj et høydepunkt. Dagens meny: kyllinggryte. Og mer mat skulle det bli med skiver, kake, kjeks, boller og sjokolade for ikke å snakke om hasselnøtter (definitivt ikke favoritten, men de gjorde susen når pågangsmotet dalte litt).
Ankommer Gråkallen i sol. Humøret og pågangsmotet på topp. Ikke snakk om å bare gå topp 5. Nå er vi jo så godt i gang, og Storheia som er neste topp er ikke såå langt borte. Bare en runde på 6 km ekstra i følge Joachim. Dette skal gå så bare så. (Men husk, vi er ikke halvveis enda, har fremdeles bare gått ca 11-12 km det betyr 18 igjen. Men null stress...
...tror jeg. SLITEN. Tur med to duracellbatterier, det tar faktisk litt på. Men å være sliten, det er ikke lov. Marius pekte og lo. Det skal jeg garantere at ikke hjalp. Men se hvem som fortsatt prøver å smile tappert. Fram med sjokolade, saft, boller og hasselnøtter (æsj). Midt uti gokk, (altfor) mange kilometer igjen. Men hva kan man gjøre?! FORTSETTE!

Fortsatt litt labert pågangsmot. Men vi nådde topp 5, Storheia. Grei utsikt var det. Men merk dere hvor langt bort byen er.. Så langt har vi gått, og så langt har vi igjen. Her kommer Joachim og han brilliante ideer om snarveier inn :) Var faktisk utrolig godt å gå litt utenfor gjørmete stier og slippe å gå i kø.

Vi fant fram, helt på egenhånd. 6. topp: Henriksåsen. Se hvem som smiler igjen :) Alle sammen!

Overentusiast. Klarte det! Nå er det ikke snakk om labert pågangsmot for min del lengre. Gutta derimot virker å være litt mer slitne.

Så bar det nedover. I tordnevær og regn. 3 slitne, men svært fornøyde turgåere.

Takk for turen Joachim og Marius!

12 kommentarer:

M. sa...

Dåkkår e jo heilt sprø! :P Men det så egentlig veldig kjekt ut :) Dåkke e flinke!

Therese sa...

Neste år Marit, då må du verr med :)

Kine sa...

Jeg er helt imponert!!:) Kule dere er a!! Angret meg syyykt for at jeg ikke ble med når jeg så hvor brukbart vær det bli allikevel... Bra det ikke var i dag;) Stiller til neste år!

Astrid sa...

Så kjekt dåkker! Spreke dåkk e då:)

Tina sa...

Dokk e sprege! Du imponere Therese! :)

Ragnhild sa...

Alvorlig imponert! Og litt sjalu...

Therese sa...

Sjalu?
For at du ikje fikk verr med?

Margrethe Hanssen sa...

ååå, det så jo ut som en veldig bra tur!! kjente nesten æ blei litt misunnelig... også blei æ veldig imonert!!! ps: håper vi ses på KRIK i mårra, Therese ;)

Marius sa...

Imponert. Ser ut som om dere har hatt en fantastisk tur, ja. Går det ann å gjøre sånnt som dette i august/september også?

Therese sa...

August/septmeber går vel bra. Viss ikje arrangeres nok turen neste år og. Eg e veldig keen på å gå den på nytt då!

Silje Marie sa...

Hjelpe mæ. Æ e imponert!
Du e no bra flink Therese som gikk turen! =)
Også vart d jo sol etterhvert også, så dårlig ut en stund på morran der.
Får håpe du har færre og mindre vannblemma enn Andreas da =) (han fikk 7 stykker 0_o )
Flinke tuppelura! Og gærne!
Stå på! Artige bilda va d og :D
*klemmepå*

Anonym sa...

Takk for turen, Therese!


Alle bildene inneholder smil, til og med det når du ligger sliten på bakken:)

Det var en veldig fin, artig og minneverdig tur.

Klem Marius