søndag 6. mai 2012

Roadtrip i California

Roadtrip i California er en spennende og givende opplevelse. Og så mye fint å se!!
Som mange kanskje har fått med seg så er kanskje ikke jeg overentusiastisk for bilkjøring, så jeg var litt spent på hvordan dette skulle gå.
Men jammen har vi vel ikke hatt det utrolig bra på bilturen vår.

Dette definerer en bra roadtrip:

- Et dyktige framsete med to flinke sjåfører og kartlesere! Jeg er mektig imponert!!
- Definisjonen av et bra baksete
- Planlegging for å få ut beina i luftpauser. De var pakket inn i all bagasjen :)
- Latterkrampe og til tider hypre tendenser i baksetet
- Gode samtaler
- Litt søvn innimellom
- Gode nakkeputer gjør faktisk bilturen ganske behagelig
- " du Kjedl, om atte du vil spedla vodlybadl". Som eneste rogalending på tur innså jeg etterhvert at jeg var det ultimate dialektmobbeoffer.
- "se ei palm" Men det ble vel litt tulletrønder også..
- Masse godt humør!

En super gjeng med gode venner gjør bikjøring til en lek!





Første stopp på reisen var i San Fansisco. Å besøke utsiktspunktet til Golden Gate var et sterkt ønske fra jentene i bilen. Og det var så verdt å stoppe der! Være på en plass som en bare har hørt masse om, og ikke minst få tatt masse minneverdige og artige bilder.


 Vi hadde hørt rykter om at Highway 1 mellom San Fansisco og Los Angeles skulle være en av verdens fineste kystveier. Vi var senere avgårde fra San Fransisco enn vi hadde planlagt, så vi var faktisk inne på tanken å kjøre motorveien i innlandet for å komme fortere fram. Heldigvis gjorde vi ikke det! Det var et eventyr i seg selv å kjøre langs Stillehavskysten. For et mektig landskap! Det dukket opp den ene naturperlen etter den andre. Vi var bare nødt for å stoppe å knipse noen blinkskudd. Neste gang jeg skal hit skal jeg sørge for å ha god tid til å bare nyte utsikten og livet langs denne veien her, for det vet jeg at er virkelig verdt det!




7 kommentarer:

Kjersti sa...

Høres ut som ein herlig tur, Therese!:) Fine bilder, får lyst til å reisa sjøl :)

Unknown sa...

Du skrive så godt, Therese! Eg har sett bildene før, og hørt ein del, men eg syns for det om at d e liga kjekt å lesa om turen dåkkårs, og se bilder :)

Jon Mikal sa...

Det så ut som en helt konge tur!
Jeg vil dit jeg også :)

Ranveig sa...

Veldig kjekt å lese og se bilder!!

Per Martin sa...

Dette var en tur jeg kommer til å huske for livet.
Takk for at du kom over å holdt meg og Ingrid med selskap sammen Kjell og Adrian.
Du er konge!

Gro-Anita sa...

Takk for supergøy sengelektyre.. :-D Sette pris på det.. ;-)

Berit sa...

Eg e så glad for at det endelig kom et blogginnlegg igjen. Eg digge dette. Utrolig kjekt med bildene og! Glede meg t neste innlegg!