søndag 25. mars 2012

Båltur

Det har vært litt laber bloggmotivasjon i det siste.
Det kan ha sammenheng med at det generelt har vært litt laber motivasjon til det meste.
Men som dere sikkert skjønner har motivasjonen kommet litt tilbake.
Med litt hjelp fant jeg ut at jeg må ta noen grep og snu litt på innstillingen.
Det er rart det der, at ved å bestemme seg for at dette kan jeg klare og ved å bestemme seg for at mitt liv, det skal og har potensiale til å være bra, da blir det faktisk bedre og!

I dag har jeg vært på båltur med Trondheim bålbrennerlaug. Ettersom det har vært vestlandstendenser og på en måte regnet en del i det siste, var det meste av ved temmelig våt. Vi innså etterhvert at å få til et storbål var et tapsprosjekt. Men det sto ikke på innstatsen. Og humøret, det vil jeg si at absolutt var tilstede. 

 Det er vårlig i bartebyen. Men ut på ski, det hører vel med siden vi ikke har bekka påske enda.


 Grillpølser ved bålfyring er obligatorisk. Margethe tar jobben som pølsepinnespikker seriøst!


Hvem har sagt at det bare er juletre som skal pyntes? Vi tok saken i egne hender, her er påsketreet vårt. Pyntet med appelsinskrell og tepose. Akkurat slik et naturlig påsketre skal se ut. Vi gikk til og med rundt påsketreet og sang påskesanger. Sikkert en fryd for øret for passerende skiløpere. Men pyttsann.

 Jeg syns Margrethe gjorde en god jobb jeg!!!

 Det minner vertfall om bål. En kan vertfall skimte flammer.  Og røyk. Vi fikk faktisk fyr på neveren!

 Men veden var våt! Veldig våt! Det blåses, og blåses og blåses enda litt mer..

 Og viftes med sitteunderlag på omgang.

Og vi fikk belønning for strevet. 4 grillede pølser, før bålet døde ut av mangel på mer blåsing.

Vi var takknemlige for at det er vaffelens dag. Tine delte ut gratis vafler og kaffe ved Skistua, så til tross for at vi ikke fikk kokt kaffe på bålet vårt selv, så fikk vi i oss varm drikke til slutt :)

Takk for turen og innsatsen folkens!

1 kommentar:

Berit sa...

Ingenting å sei på kreativiteten og humøret der i gården. Håbe dokk får oppleve litt av Påskestemningen med har hatt på forskudd i Sirdalen denne heljå!!