onsdag 6. juli 2011

Barcelona

Jeg og Astrid har vært i Barcelona. Vi har kost oss masse. Vært skikkelige turister og vært på sightseeing, vært (litt for lenge) på standa, shoppa, slappet av og bare hatt det gøy.
Før vi reiste til Barcelona fikk vi høre fra opp til veldig mange at vi måtte passe oss for lommetyver. Tro meg, vi passet på. Vertfall i starten.. Mot slutten, da vi slappet litt mer av, da slo lommetyvene til. Men flink som Astrid var merket hun det, og det ble et fattig robberi fra tyvens side.

Bemerkelsesverdige hendelser og erfaringer fra turen:
  • I Barcelona vaskes enkelte fortau med vaskefille.
  • Det er vanskelig å få en stor handlevogn inn i en personbil. Men enkelte spanjoler prøver flittig.
  • Enkelte spanjoler blir svært forlegne når de oppdager at de som skal betille mat ikke snakker spansk, men prøver flittig å forklare masse fort på spansk allikevel, andre bare unngår deg og later som du ikke finnes.
  • Faktor 15 er definitivt for lite når du skal på stranda!
  • Det er ikke lett for Spanjoler å oppfatte norske navn riktig. Astrid ble både til Austria og Arfie. Therese ble Celese.
  • Som byggingeniør er det lett å bli fascinert i Barcelona. Vanvittig mange fine bygninger!


Yay, kos på sigthseeing :)

Jammen fant vi en fin fontene.

Astrid med Barcelona i bakgrunnen.


Astrid = Arfie?!


Segrada Familia. Jeg lot meg fascinere. Dette var en mektig kirke!!


Å være vindusvasker i denne kirken kan ikke være helt feil?!


En helt vanlig rundkjøring..


.. foran et helt vanlig slott. Det var forresten ingen fonteneshow her på mandager. Skuff!

Ingenting slår vel avslapning i parken.

Takk for turen Astrid!

5 kommentarer:

Astrid sa...

Takk for turen ja:):) eg koste meg masse

Berit sa...

eg vil og reise derte ein gang. Så knallkjekt ut

Natalie sa...

DET SÅG DIGG DIGG DIGG UT!! Joine du på Roma i mårga da, eller..?

Anonym sa...

Åååå, FINE FINE bilder!! Ser ut som om at dokke he hatt det veldig fint:)
høhø, skjønte du noko av den kontruksjonen på dei klompete bygningane.. koveks konkav. det kan ej bidra med;) hihi..

Therese sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.