mandag 16. januar 2012

Strikkedilla

Jeg har fått skikkelig dilla på strikking.
Det hele startet med at jeg måtte finne meg en hobby som fikk meg til å sitte litt stille. For i fjor var jeg en rastløs, liten turbo som ikke orket å være hjemme. Så der kom strikking inn i bildet som en strategi...
Her er noen av strikkeprosjektene jeg har holdt på med siste året.
Siden jeg ikke er noen fotoentusiast er bildene litt så som så av kvalitet. Men det får dere bare bære over med..

Spencer med dukkevogn og dukke ble 2års gaven til Maja. Jeg syns den var så søt at jeg bare måtte lage den. Heldigvis har jeg en niese i rette alderen til å bruke den :)

 Kjørepose til vesle Ingeborg. Den er type altfor stor enda, men til neste vinter..

 Grytekluter er en fin måte å bruke litt restegarn.

 Ullsokker i selbustrikk.

 Lue i "gammelt mønster" som den heter i oppskriften. Denne var artig å strikke. Litt gøy og utfordende med mønster, men tykt garn så det gikk kjempefort.

 Julas resultat: Tunika i flettestrikk.

Disse fikk jeg gjort ferdig i dag. *gledesegtilåbruke* Nå skal jeg ikke fryse på bena når jeg bruker støvler eller støvletter vertfall.

 Tova ullvotter. De er kjempegode og varme. Vinterens favoritt.

Mariusgenseren min :) Dette er det aller første store strikkeprosjektet jeg bega meg utpå. Jeg synes mønsteret er så fint at jeg bare måtte prøve. Er ganske fornøyd, men den bærer litt preg av at det er førstegangsprosjekt :P

8 kommentarer:

Silje Marie sa...

Oooh!! Kult.
Dæm sokkan der va jo kjempefin, æ å vil ha! :D
Du e så flink du. Kanskje du ska lær andreas å strikke masse sånt. Foreløbig e d lua og pannebånd :P

Therese sa...

Kanskje eg ska lære både deg og Andreas ;D

Kaja sa...

Så utrolig flink du er Therese!!!! :))) Stå på, lag masse gøy!! :))

Glad i deg <3

Marius N. sa...

Her var det mye fint. Du er flink!

Lydia sa...

Wow -tar du opp bestillinger?
Du skjønner -grunnen til att vi stakk så fort etter gudstjenesten på søndag er min graviditet -som gjør meg litt mer enn vanlig sliten og slapp.
Så jeg trenger babyklær etterhvert :)
Ses plutselig :)

Therese sa...

Oi, så kjekt Lydia :) Ta vare på deg sjøl!
Hm, eg har aldri tatt bestilling nei. Men kan me ikje snakkes litt nærmere?

Berit sa...

Så gøy å se masse av det du har strikt. Tunikaen og de siste sokkene ble også knallfine. Lykka t m nye prosjekter

Eirin sa...

wow, så fint Therese!! Du er flink!!