mandag 26. september 2011

Tommel opp

Dersom himmeltelefonen hadde vært oppfunnet ville jeg ringt Øyvind i dag.
Ringt for å fortelle at jeg er ferdig, helt ferdig som sivilingeniør.
Jeg ville ikke ringt han fordi jeg er langt nede og desperat etter å høre fra han.
Slik er det noen dager, men ikke i dag.
Jeg ville ringt fordi jeg er sprekkeferdig etter å få fortelle han noe som gjør meg glad og som jeg vet ville gjort han glad (og jeg håper litt stolt).
Å fortelle Øyvind noe jeg selv var stolt over eller noe jeg ble glad av, det var så godt. For han gledet seg sånn med meg. Han reagerte på en måte som gjorde at jeg virkelig hadde lyst til å dele det med han.
Det er noe sant i uttrykket delt glede er dobbel glede.
Kanskje Øyvind ville reagert med to tomler opp og kommentaren:
"Du e flink jenta mi, stå på videre! Æ e stolt av dæ."
I dag velger jeg å tro det. For det ville gjort meg glad :)


10 kommentarer:

Anonym sa...

Gratulerer Therese!! Du er fantastisk. Eg e så krye av å være din mormor!!
Ja jeg er helt sikker på at Øyvind i dag ville vært både stolt og glad!
Morfar gratulerer også!!

Berit sa...

HURRA!!!!!!!!

Ragnhild sa...

Gratulerer !!

Du er superflink!

Kaja sa...

Hurra for vår fantastiske Therese!!Gurimalla du er flink!! :)) Veldig stolt av deg, og jeg kan bare skrive under på at det vet jeg Øyvindengelen vår er også! :) <3 Glad i deg snuppa!

Tanja sa...

grattis Therese, du er jo utrolig flink!!!! :) stå på videre, og vi sees sikkert i jobbsammenheng en eller annen gang igjen :) gleder meg!

Silje Marie sa...

Gratulerer så kjempemasse Therese! Du e så flink du! ^^
Superduper =)
Stolt av dæ snuppa =^_^=
*klemmepådu*

Marit sa...

Hurra Therese! Du e så flinke! :D Tenk ka du har klart!

Linda Birgitte sa...

Du er kjempe flink, gratulerer så mye!!

Unknown sa...

Therese, eg e så stolte av deg! DU e heilt vannvittige! alt d du klare å få t! For ein styrke og for et pågangsmot du har! Eg e mektigt imponerte!

Tone Lohne sa...

Min vakre venn, glede meg til å se deg igjen snart. Superduperduperglad i du :)