onsdag 26. september 2012

Always



Jeg leser en bok som setter ord på og forteller meg noe jeg trenger å minnes på.
Å reise seg etter en rystelse av Per Arne Dahl.
Boken handler først å fremst om håp, om å bevare håpet, om å leve i håpet, om å klare å reise seg igjen fordi en har håp.
Men boka er ikke rosenrød. Jeg opplever den som god, det å lese at ingenting er så slitsomt som det å være i sorg.. For meg var det godt å lese, for da kan jeg si til meg selv at det er normalt, det er greit!
Jeg har så mange ord jeg har lyst å formulere, men i dag får jeg de ikke helt fram.
Så da lener jeg meg heller tilbake, lukker øynene og hører.
Denne sangen rører meg!
Min bror ba meg høre denne på et så enormt passende tidspunkt, teksten fortalte meg noe som jeg så veldig trengte å høre akkurat da. Og jeg kjente på en lengsel etter å bare få legge meg ned å hvile som et lite barn i Guds hånd.
Takk Sindre!
Og Inger og Harald, dere er dyktige!!

1 kommentar:

Berit sa...

Eg har og lyst t lesa den bogå. Så må eg hørra mer på sangen. Trenge litt før eg klare oppfatta alt i teksten. Någen påstår eg hørre litt dårligt. Eg fasineres nesten alltid av melodi før tekst, og denne melodien va nydelige + at det va ein fantastiske framføring.