lørdag 31. desember 2011

Nyttår

Nyttår er en dag som svir litt.
Mindre i år enn i fjor, allikevel knyter det seg litt i magen når kvelden nærmer seg.
Det er noe med den (under)bevisstheten om at en skal tre inn i enda et nytt å uten Øyvind.
Tre inn i et nytt år der jeg vet at det fremdeles er mange tøffe tak som venter.
Nei, det er noe spesielt med denne dagen. 
Det vil det nok alltid være.

Jeg har hatt en kjempelang god periode nå.
Det har vært så godt. 
Jeg har vært så glad at det har vært hypre tendenser.
Jeg har ledd fra langt ned i dypet.
Jeg har smilt fra øre til øre uten å helt vite hvorfor.

Selv om jeg vet at det med det nye året kommer nye tøffe runder, vet jeg også at det kommer flere av disse gode stundene. 
De gleder jeg meg til.
Det er så enormt kjekt å være glad!
Jeg kjenner meg i grunnen klar til å ta fatt på dette året, med alt som venter. 
Jeg er ikke lenger klar til kamp.
Jeg er klar til å vinne Øyvind og alle fine og gode minner tilbake.
Jeg klar til å gripe livet, fortsette livet, leve livet.

Godt nyttår alle sammen!

2 kommentarer:

Raggen sa...

Godt nyttår :)

Berit sa...

Siste setningen digge eg skikkeligt