tirsdag 12. april 2011

Dette gjør meg glad

Månedene etter Øyvind døde har vært tunge. Det er på ingen måte lett å miste den en elsker og verdsetter mest i verden. Det er rett og slett DRITT og føles meningsløst og urettferdig.
Men jeg har bestemt meg for at dette skal jeg klare. Sorgprosess er en tung ting når en står midt oppi det, føles som en uendelig ting som aldri skal ta slutt. Det svinger mye noen dager er helt pyton, der jeg egentlig bare har lyst å gi opp, andre dager er ganske ok.
Øyvind spurte meg hver dag mens vi spiste middag "Ka e det bæste som har hendt dæ i dag, Therese?" For å tvinge meg selv til å ha fokus på det som oppleves bra i løp av en dag, har jeg laget "det-beste-som-har-hendt-meg-i-dag-boka"

Dette er en påminnelse til meg selv på noe av det som gjør meg glad eller gir en tung dag et lite lyspunkt:
  • Sykle i medvind
  • Barnelatter
  • Ligge på terrassen i sovepose, lese en god bok og høre på fuglekvitter
  • Kjenne solen varme
  • Trene corebar
  • Høre Frida si Tanterese (digger den sammensetningen av ord)
  • Trene i kort tigths i stedet for lang
  • Treffe igjen venner som jeg ikke har sett på alt for lenge fordi de bor langt unna
  • Merke at Gud er med
  • Kunne sykle til skolen i stedet for å ta buss (Når sykkelen er i orden vel og merke)
  • Klemmer
  • Lunsj med gode folk på skolen
  • Ekte smil fra tilfeldige folk på gata
  • Owl City
  • Sol fra skyfri himmel
  • Massemasse vind
  • Gå tur på Ladestien i joggesko uten å bli våt på beina
  • Høre at jeg betyr noe for noen
  • Sigvart Dagsland
  • Gode telefonsamtaler med venner og familie som bor langt unna
  • Tilfeldig møte venner en plass jeg ikke hadde forventet å møte dem
  • Bussjåfører som får morgengretne mennesker til å smile med sine hyggelige kommentarer over høytaleren
  • Den gode følelsen i kroppen etter en solid treningsøkt
  • "Revelation song"
  • Bli oppringt eller få en hyggelig SMS fra noen når jeg minst venter det
  • Når Katrine tråkker på ryggen min og knekker den opp, det er en god følelse det
  • Sindre sine latterkramper med middagsbordet (ikke at jeg opplever det i Trondheim, men bare tanken på det gjør meg egentlig litt glad)
  • Klatre
  • Spille ishockey, innse at jeg er bak mål dårlig, men gi blaffen og bare ha det gøy
  • Nevnte jeg sykle ?! :)
  • Barn som synger
  • Amalie, Simen og Sander
  • "Man in the mirror"

6 kommentarer:

Unknown sa...

dette lige eg! og d gjør meg gla!

Unknown sa...

dette va skikkelig kjekt å lesa therese!!=)
det gjor meg glad!
merke eg savne corebar treningå, håpe eg er frisk nok til å vær med snart!!
klem

Silje Marie sa...

Åh, så koselig å lese. Veldig bra tiltak tror æ :D
E viktig å tenke på ting som gjør en glad og.
Men du verden så my aktiviteta og treningsting da therese :P puh, bli sliten bare av å les =P
Superdupert blogginnlegg.
Håpe d blir en skikkelig lang liste til slutt ^^
Gla i dæ tuppelura!
*klem*

Therese og Øyvind sa...

Haha silje, eg må le :P
Kanskje du ska verr me meg på trening å sånn, det hadde vore bra gøy eller?!
Gla på du og!
Klemmepå

Tobias sa...

Stas å lese her igjen =) Lenge siden sist. Ha en fin dag! Håper det er like fint vær i Trondheim som det det er i hovedstaden for tida.

Silje Marie sa...

Hehe, bra æ får dæ til å le da :P
Men, trening høres jo så sliiitsomt ut :P Me, joda, strengt tatt så har æ jo godt av d, men gøy? :P Dukjæm sikkert til å føl at du har en liten drittunge som mase og si "e vi fremme snart" om æ ska vær med, hehe. Så e du advart :P
*klemmepå*