fredag 5. februar 2010

Isklatring

I går va ein begivenrik dag. Eg e heilt imponert øve kor mye eg klarte å putta inn i an egentlig. Fysst av alt va eg ein tur på skolen. Har et tegneprosjekt i bygningsteknikk der eg e så heldige å ska forbedre ein tegning av ein vegg. Lett tenke kansje du?! Det e ikje veldig avansert, men det tar masse tid. Men i går hadde eg min mest effektive dag med tegningen, å nå e eg nesten heilt ferdige! HURRA!!

Ittepå måtte eg ein tur ner te byen. Sykkelen min har bestemt seg for å kutte ut bremser, så tenkte d va best å få levert an inn. Sykla på snøføre uten bremser, det tørr ikje eg heilt. Men når eg ska henta an i dag satse eg på at an e merr samarbeidsvillige, jaffal viss eg får tak i piggdekk på an i tillegg..

Dagen blei avslutta med isklatring samen med Øyvind og svigerfar. Det va utrolig artig å prøve. For å sei det sånn.. det e ikje siste gang eg jørr det


Det va litt utfordring å få disse isøksene te å få skikkelig tak. særlig den venstre hånnå sleit ittekvert som eg kom litt oppøve.


Svigerfar fekk prøva seg han og. Det gjekk betraktelig fortare med han enn meg.. hehe


Øyvind kom seg opp te tross for istapper både te fingrar og tær..


Ingen ska fortella meg at taukveiling e lett med dunjakka, hua å masse hår..

Någen få tips te slutt viss du ska ut på isklatring:

1.Lukk øyene i det du ska hogga økså inn i veggen.. Det sprute is!
2. Det kan verr smart med to lag med votter. Det vise seg å bli veldig kaldt på fingrene om du glømme dette
3. Dunjakke e ein BRA ting!

3 kommentarer:

Natalie sa...

Oiiii, det såg knallkjekt ut!! :)

Anja sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Anja sa...

Det så kjempespennende ut! Og kaldt. Og gøy!