søndag 29. november 2009

Sånn midt i eksamenslesing..

Eg har lert at ska ein komme heilskinna gjennom eksamensperioden e det viktig med någen gode avbrekk. Håve mitt har hvertfall godt av det.
På onsdag hadde meg å Øyvind planlagt skogstur. Å skogstur blei det i regn å stummende mørke. Me hadde heldigvis med oss hodelykter. Eg viste meg å ikje verr særlig høg i hatten midt inni den mørke skogen, å Øyvind fekk kje gå mange metrene foran meg... Viss d va snakk om meter...
Men alt bedra seg når me fekk fyr på bålet å fekk stekt pinnebrød.
Eg va flink å ta med kamera, men finne ikje kabelen... Så bilder komme når eg har funne den...

Fredag va det duka for laget sin adventsfest. Fine klær og julemiddag sto for tur. Pinnekjøtt sto på menyen. Eg e som sagt ikje veldig begeistra for d et, men pølser å kolrotstappe jørr meg merr enn fornøyd nok.


Her e någen små glimt:

Tora-Marie og Jostein

Marie holdt herrenes tale

Og Marius holdt damenes


I dag e det første søndag i advent, dagen har eg brukt te å få ein aller siste oversikt over eksamenspensum, pynta bittelitt te jul. Har hatt oss ein tur på Ladestien. Det va heilt utrolig herlig å få verr ute i så fint vær, vekke fra byen, ja rett og slett bare kunne få nyte (!) frisk luft! Det gir meg energi og påfyll det! Eg har og benytta dagen te å strikka ferdig luå mi! Eg e kjempefornøyd!


Dagen avslutte eg som eg starta med å tenne det første adventslyset:

Tenn lys, et lys skal brenne
for denne lille jord
Den blanke himmelstjerne
der vi og alle bor
Må alle dele håpet
så gode ting kan skje
Må jord og himmel møtes
Et lys er tent for det.




4 kommentarer:

Natalie sa...

bra du tar dej avbrekk - det gjer ej og:) i dag he oss bakt pepperkake, mmmm!! fin hue!! :D

Fjelltun 05-06 sa...

Hei =) visste kje at du hadde blogg, men fant an plutselig. hehe. Ka e de du studere nå? Master eller? Såg dåkk hadde bryllupsblogg, å at dåkk ska gifta dåkk 31 juli =) Eg å Bjarne ska gifta oss 7 august. me bestillte faktisk 31juli me og, men så va de så vanskelig å finna lokale te den dagen, så me bytta te 7aug. hehe. Kor ska dåkk ha de?

Silje Nygård =)

Anonym sa...

Fin hue!
hjelp, ej grøssa bare me å tenke på å gå på skogstur i mørket ej. Men det e bra du he en sterke komande mann so kan banke alle trolla ved din side, eller framfor dej ;)

Therese sa...

Eg studere master i bygg på NTNU nå, gosh d e mye å jørri forhold te på ein høgskole, men e kjekt og. Me ska gifte oss 31 juli ja, i randaberg kirke. dåkk skaog det eller?Så ska me feira det på ørnabergtunet på tananger. Har dåkk funne lokaler å sånn?

Takk for komplementer om huå :D
trollå i skogen holdt seg laangt vekke. Håpe eg, eg såg jaffal ikje någe te di..